Ćwiczenia aerobowe

Czym jest trening aerobowy i jakie są jego zasady

Swoją nazwę trening aerobowy wziął od procesu tlenowego, czyli aerobowego, w wyniku którego mięśnie produkują energię podczas ćwiczeń. Osoba wykonująca ćwiczenia musi utrzymać tętno maksymalne na 60-65%. Podczas wykonywania tego typu ćwiczeń musimy dostarczyć mięśniom jak największej ilości tlenu. Podczas pierwszego etapu treningu aerobowego spalany jest glikogen, który zalega w mięśniach. Dopiero później następuje redukcja i spalanie tłuszczu. Przebiegająca  w mięśniach wymiana tlenowa poprawia ich wytrzymałość i wzmacnia siłę. Wykonując aeroby serce także dostaje sporą dawkę tlenu, w związku z czym pracuje o wiele lepiej i sprawniej. Aeroby doskonale sprawdzają się podczas budowy masy mięśniowej i są idealnym dopełnieniem treningu siłowego.

Zasady treningu aerobowego

Jak zostało wspomniane powyżej ważnym elementem ćwiczeń aerobowych jest utrzymywanie wysokiego tętna. Ważne jednak, aby tempo ćwiczeń było stałe, umożliwiało swobodne oddychanie i nie wywoływało zadyszki. Ponadto drugą istotną kwestią jest czas trwania wysiłku. Ćwiczenia te wymagają wytrwałości – minimalna długość treningu to 40 minut. Wynika to z zasad, którymi rządzi się metabolizm. Najpierw spalane są zapasy glikogenu, a po 20-30 minutach następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Ostatnim wartym podkreślenia elementem jest różnorodność. Efektywne ćwiczenia aerobowe muszą angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Trening aerobowy na siłowni

Klub fitness z siłownią to idealne miejsce, aby zacząć przygodę z treningiem aerobowym. Znajdziemy tu wiele sprzętów, które ułatwią nam wykonywanie kolejnych ćwiczeń. Jeśli nie jesteśmy pewni, które z licznych sprzętów wykorzystać, warto zapytać instruktorów. Wytłumaczą oni zarówno zasadę działa maszyn, jak i ich przydatność w przypadku treningu aerobowego. Idealnym przyrządem na start jest rowerek. Oprócz poprawienie pracy naszego serca, trenuje dolne parte ciała. Nowsze modele, w które wyposażone są dobre siłownie, pozwalają na zwiększenie oporu, ustawienie kąta nachylenia wzniesienie oraz monitorowanie tętna. Podobne jest w przypadku bieżni. Ponadto do ćwiczeń aerobowych można zaliczyć skakanie na skakance, pompki, brzuszki czy podnoszenie ciężarów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *