orbitrek

Orbitrek na siłowni

Wchodząc na siłownię stajemy przed różnego typu sprzętami. Nim zaczniemy trening warto dowiedzieć się czegokolwiek o typie używanych maszyn. Oczywiście w najlepszych siłowniach możemy poprosić o radę trenerów, którzy podzielą się swoją wiedzą i umiejętnościami. Jednym z najciekawszych sprzętów treningowych jest orbitrek. Dzięki niemu możliwe jest przeprowadzenie kompleksowego treningu całego ciała bez obciążania stawów. Orbitreki dzielą się na dwa typy: magnetyczne i mechaniczne.  Największa różnica między nimi dotyczy przede wszystkim systemem dozującym opór. W orbitrekach mechanicznych opiera się on na hamulcu, który poprzez tarcie zmniejsza prędkość koła zamachowego. Z kolei w urządzeniach magnetycznych, hamowanie koła zamachowego opiera się na działaniu pola magnetycznego lub elektromagnetycznego w bardziej zaawansowanych konstrukcjach.

Efekty ćwiczenia na orbitreku

Idąc na dobrą siłownię, warto wybrać trening na orbitreku, ponieważ daje on niezwykłe efekty. Wynika to z faktu, że jest wszechstronnym urządzeniem, które angażuje do pracy ponad 90% wszystkich mięśni ciała, w związku z tym regularne treningi powodują szybkie efekty redukcji tkanki tłuszczowej. Jeżeli trening połączymy z odpowiednią dietą redukcja wagi będzie bardzo wyraźna. Dużym plusem jest fakt, że orbitek świetnie sprawdza się w redukcji tłuszczu wokół pasa. Ćwiczenia zwiększają ogólne tempo metabolizmu, dzięki czemu organizm pozbywa się tłuszczu z miejsc, w których jest go najwięcej. Ćwiczenia na orbitrektu to również znaczna poprawa wydolności organizmu.  Stanowią idealny trening wydolnościowy, ponieważ stymulują pracę całego układu krążenia.

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Najważniejszą kwestią  w wykonywaniu ćwiczeń na oritreku jest ich regularność. Podczas treningu należy utrzymywać od 70 do 80% własnego tętna. Jest to przedział najbardziej skuteczny w spalaniu kalorii, a także w usprawnianiu wydajności układu krwionośnego oraz oddechowego. Podczas treningu obowiązuje konkretne ustawienie sylwetki: należy mieć wyprostowane plecy, lekko uniesioną głowę oraz wciągnięty brzuch. Przed każdym treningiem obowiązkowo  należy wykonać rozgrzewkę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *