pilates

Pilates – sport, który warto uprawiać

Pilates jest systemem ćwiczeń fizycznych wymyślonych na początku XX wieku przez Josefa Hubertusa Pilatesa. Celem ćwiczeń miało być rozciągnięcie oraz uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Zestawy ćwiczeń Pilatesa są połączeniem jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. Obecnie pilates jest coraz popularniejszy, głównie z uwagi na fakt, że ćwiczenia te są bardzo bezpieczne i skuteczne. Dzięki nim można wyrzeźbić i zarysować mięśnie, bez nadmiernego ich rozbudowania. Ze względu na fakt, że pilates jest bardzo bezpiecznym treningiem, do jego wykonywania zachęca się wszystkich. Co ciekawe wykorzystywane jest w rehabilitacji pod okiem fizjoterapeutów. Może być on podejmowany zgodnie z pierwotnym założeniem autora tej techniki – po powrocie do aktywności po kontuzjach i urazach. Pilates jest również doskonałym sposobem na wzmocnienie kręgosłupa i mięśni przykręgosłupowych.

Zalety ćwiczeń Pilatesa

Każda sesja wykorzystująca system ćwiczeń pilates niesie za sobą realne korzyści. Przede wszystkim wzmacnia mięśnie głębokie, które pełnią funkcję stabilizującą i zabezpieczającą, a ponadto chronią przed kontuzjami. Prowadzi to do utrzymania prawidłowej postawy i pięknie wyrzeźbionego ciała. Warto przypomnieć, że płaski brzuch to nie tylko kwestia estetyki, ale również prawidłowej pracy układu trawiennego i wydalniczego. Ćwiczenia w technice Pilatesa odciążają i uelastyczniają stawy. Ponadto, podobnie jak ćwiczenia jogi, tak i pilates uczy prawidłowego oddechu, co łączy się z wartością relaksacyjną sesji.

Pilates na zdrowy kręgosłup

Praca siedząca i brak ruchu powodują bóle kręgosłupa. Aby usprawnić i przywrócić pełną i bezbolesną ruchomość osi naszego ciała warto wykonywać odpowiednie ćwiczenia. Dzięki nim możliwe będzie rozluźnienie mięśni, przywrócenie mięśniom równowagi napięciowej, a także przywrócenie kręgosłupowi jego naturalnych krzywizn. Tempo ćwiczeń powinno zostać dobrane do upodobań i możliwości ćwiczącego. Ogromnie ważna jest symetria wykonywania ćwiczeń, ponieważ zakres ruchu z każdej kończyny powinien być symetryczny, a zakresy ruchu tułowia oraz głowy muszą być jednakowe w każdą stronę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *