Ćwiczenia aerobowe

Czym jest trening aerobowy i jakie są jego zasady

Swoją nazwę trening aerobowy wziął od procesu tlenowego, czyli aerobowego, w wyniku którego mięśnie produkują energię podczas ćwiczeń. Osoba wykonująca ćwiczenia musi utrzymać tętno maksymalne na 60-65%. Podczas wykonywania tego typu ćwiczeń musimy dostarczyć mięśniom jak największej ilości tlenu. Podczas pierwszego etapu treningu aerobowego spalany jest glikogen, który zalega w mięśniach. Dopiero później następuje redukcja i spalanie tłuszczu. Przebiegająca  w mięśniach wymiana tlenowa poprawia ich wytrzymałość i wzmacnia siłę. Wykonując aeroby serce także dostaje sporą dawkę tlenu, w związku z czym pracuje o wiele lepiej i sprawniej. Aeroby doskonale sprawdzają się podczas budowy masy mięśniowej i są idealnym dopełnieniem treningu siłowego.

Zasady treningu aerobowego

Jak zostało wspomniane powyżej ważnym elementem ćwiczeń aerobowych jest utrzymywanie wysokiego tętna. Ważne jednak, aby tempo ćwiczeń było stałe, umożliwiało swobodne oddychanie i nie wywoływało zadyszki. Ponadto drugą istotną kwestią jest czas trwania wysiłku. Ćwiczenia te wymagają wytrwałości – minimalna długość treningu to 40 minut. Wynika to z zasad, którymi rządzi się metabolizm. Najpierw spalane są zapasy glikogenu, a po 20-30 minutach następuje redukcja tkanki tłuszczowej. Ostatnim wartym podkreślenia elementem jest różnorodność. Efektywne ćwiczenia aerobowe muszą angażować wiele grup mięśniowych jednocześnie.

Trening aerobowy na siłowni

Klub fitness z siłownią to idealne miejsce, aby zacząć przygodę z treningiem aerobowym. Znajdziemy tu wiele sprzętów, które ułatwią nam wykonywanie kolejnych ćwiczeń. Jeśli nie jesteśmy pewni, które z licznych sprzętów wykorzystać, warto zapytać instruktorów. Wytłumaczą oni zarówno zasadę działa maszyn, jak i ich przydatność w przypadku treningu aerobowego. Idealnym przyrządem na start jest rowerek. Oprócz poprawienie pracy naszego serca, trenuje dolne parte ciała. Nowsze modele, w które wyposażone są dobre siłownie, pozwalają na zwiększenie oporu, ustawienie kąta nachylenia wzniesienie oraz monitorowanie tętna. Podobne jest w przypadku bieżni. Ponadto do ćwiczeń aerobowych można zaliczyć skakanie na skakance, pompki, brzuszki czy podnoszenie ciężarów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *