Trening squash

Squash na piękną sylwetkę

Squash podobnie jak jego krewny tenis, polega na odbijaniu rakietą piłki. Z tą różnicą, iż w przypadku gry w squash odbijana piłka trafia w ścianę. Jest kierowana w taki sposób, aby przeciwnikowi gry jak najbardziej j utrudnić jej odbicie. Całość odbywa się w zamkniętym pomieszczeniu, natomiast pole gry jest ograniczone liniami na podłodze i ścianach. Squash jest treningiem aerobowym, w większości przypadków o wysokim stopniu intensywności. Dzięki regularnemu uprawianiu takiej aktywności fizycznej poprawia się praca układy krążenia, obniża się ciśnienie oraz obniża poziom złego cholesterolu. Ponadto zwiększa się wydolność oddechowa, poprawia kondycja fizyczna, spalana jest tkanka tłuszczowa. Ma również wiele innych zalet, które niesie za sobą uprawianie sportów. W squash grać można między innymi w klubie Life Fitness w Katowicach. Oprócz wielu zalet tego miejsca wymienić można równie darmowy parking.

Skrócone zasady gry

W squash gra się do trzech wygranych setów. Każdy set trwa do jedenastu punktów z wyjątkiem sytuacji, kiedy obaj zawodnicy zdobyli po dziesięć punktów, wówczas wygrywa ten, który zdobędzie dwa punkty przewagi. Mecz rozpoczyna się serwisem, a serwującego po raz pierwszy losuje się poprzez pokręcenie rakiety na podłodze kortu. Serwujący serwuje na przemian z lewej i prawej strony, tak długo dopóki nie przegra wymiany po serwisie. Serwujący musi znajdować się przynajmniej częścią jednej stopy w kwadracie serwisowym nie dotykając ową stopą żadnej z linii ograniczających kwadrat. Piłkę zagraną przez przeciwnika można odegrać dopiero, gdy odbije się ona od ściany frontowej kortu.  Po wykonaniu prawidłowego serwisu rozpoczyna się naprzemienna wymiana uderzeń obu zawodników do póki jeden z nich nie wykona nieprawidłowego uderzenia. Zawodnik wygrywa wymianę, jeśli jego przeciwnikowi nie uda się wykonać prawidłowego serwisu lub uderzenia.

Od czego zacząć grę w squash

Kiedy chcemy rozpocząć przygodę ze squashem, ale nie jesteśmy pewni czy to sport dla nas, nie warto kupować nowej rakiety. Większość klubów, w których można tę dyscyplinę uprawiać oferuje również ich wypożyczanie. Rakieta powinna być łatwa do manewrowania, wygodna i powinniśmy czuć, że mamy kontrolę nad odbijaną piłką. Przygodę najlepiej zacząć od treningu indywidualnego. Ponadto trzeba dostosować intensywność wysiłku do naszej kondycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *